Pages

Wednesday, August 24, 2011

Paste cu sos de rosii proaspete ~ Pasta with garlic, oil, tomato and basil

Photobucket Mai domnos să zicem: pasta con aglio, olio, pomodoro e basilico
Ingrediente:
* 4 roşii de mărime medie, coapte bine
* câteva roşii mici
* 4 căţei de usturoi
* o mâna de busuioc proaspăt
* sare, piper, oregano uscat
* ulei
* caşcaval
* paste, la alegere

Mod de preparare:
Roşiile se spală, cele mici se taie în două sau patru, celelalte se decojesc, se îndepărtează seminţele şi se taie în bucăţi mici.
Usturoi se curăţă şi se taie feliuţe.
Intr-o tigaie se pun 3-4 linguri de ulei şi se prăjeşte usturoiul la foc mic, până când sunt colorează puţin (atenţie să nu se ardă pentru ca devine amărui).
După ce s-a prăjit usturoiul se adaugă roşiile. Se condimentează cu sare, piper, puţin oregano (uscat am avut io. deşi oregano seamănă cu busuiocul, am vrut să diversific puţin aromele) şi busuiocul tocat mărunt.
Se lasă să fiarbă la foc mic, amestecând ocazional cu o lingură de lemn, timp de 15-20 minute sau până ajunge la consistenţa dorită.
Între timp pastele se fierb în apă cu sare. 
La servire se adaugă caşcaval ras şi frunze proaspete de busuioc. 
După gust se poate adăuga şi usturoi crud.

For english scroll down :)

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

pasta con aglio, olio, pomodoro e basilico = pasta with garlic, oil, tomato and basil 

Ingredients:
* 4 medium ripe tomatoes * a few small tomatoes * 4 cloves garlic * A handful of fresh basil * Salt, pepper, dried oregano * oil * cheese * Pasta of your choice

Preparation: Wash the tomatoescut the small ones in half or quaters, peel the other ones, remove seeds and cut into small piecesClean and cut garlic into slices. In a pan put 3-4 tablespoons oil and fry the garlic over low heat until slighly colored (careful not to burn it because it becomes bitter). After the garlic is roasted, add the tomatoes. Season with salt, pepper, oregano (I had dry oregano. although oregano is almost like basil, I wanted to diversify the flavorsand chopped basil. Allow to cook on low heat, stirring occasionally with a wooden spoonfor 15-20 minutes or until desired consistency is reached. In the meantime boil the pasta as usual in water with salt. When serving add grated cheese and fresh basil leaves. If you like it you can add some fresh garlic too.

2 comments:

  1. Simplu si delicios! imi place, cum sa nu-mi placa? nici nu stai o vecie in bucatarie.. si e delicios!

    ReplyDelete
  2. Mersi, Antonina!
    Declar experiment reusit! :) E prima data ca am facut asa sos. Am tot vazut la tv, dar n-am incercat. Mare pacat. E foarte bun!

    ReplyDelete

Printfriendly

Print Friendly and PDF

About Me

My photo
Io-s Daiana din Timisoara, o banateanca zapacita. Imi place sa spun ca-s banateanca, nu pt ca as cunoaste tot ce tine de Banat ci pt ca ma simt bine pe aceste meleaguri, unde m-am nascut si am crescut. "Bucatareala" m-a apucat asa mai serios dupa ce in 2008 am vazut filmul Ratatouille. Stiu ca e doar un film animat, dar atat de simpatic mi-a fost sobolanutul Remy, cum stia el sa aprecieze mancarea bine pregatita, a invatat de la tv sa gateasca, faza cu explozia de gusturi cand combini ingredientele si motto-ul lui Gusteau "Anyone can cook!" Indemnata de primele succese si de aprecierile celor din jur, mi-am zis ca pot si io, asa ca am inceput cu prajiturile pt ca mi s-au parut mai prietenoase, mai usor de fotografiat si parca ceva mai simplu de realizat decat mancarurile gatite. Si vorba unui prieten "Sigur iti ies toate daca pui atata suflet". Am creat blogul din dorinta de a aduce la un loc doua dintre pasiunile mele: gatitul si fotografiatul, si pentru ca: “This is my invariable advice to people: Learn how to cook - try new recipes, learn from your mistakes, be fearless, and above all HAVE FUN!” ~ Julia Child, My Life in France

Copyright

All rights reserved. No part of the contents of this blog may be reproduced in any form or by any means, electronically or otherwise, without the prior written permission of the owner (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/).

Toate drepturile rezervate. Nici o parte din conţinutul acestui blog nu poate fi reprodusă sub nici o formă (electronică sau de altă natură) fără acordul scris al proprietarului (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/). Publicarea sau multiplicarea fara acordul scris al proprietarului se pedepseste conform legii in vigoare (Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe).